miercuri, 18 aprilie 2012

17 aprilie 2012 - ”Vă rog eu frumos să...continuați”

Parohia „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”
cartier Găzărie, Moineşti, județul Bacău


Într-un moment mai mult decât delicat în toată istoria acestui vis frumos Filomelos, am reușit să respirăm un pic prin întâlnirea noastră în Liturghie cu părintele protoiereu Costel Mareș, slujitor de puțin timp la biserica ”Sf. Apostoli Petru si Pavel” din Moinești. În cea de-a treia zi a mărețului Praznic al Învierii Domnului a rânduit Dumnezeu să  biruim multe frământări și ispite ajungând în locul în care ne doream de mult să răspundem după putință dragostei părintelui protoiereu.
Ecoul bisericii, atmosfera mai mult decât potrivită rugăciunii au fost întregite  de căldura gazdelor atât  din altar cât și a celor de la strană care ne-au primit cum nu mai speram de mult. Ne-am îndulcit și noi și enoriașii de  frumoasa cântare bizantină căutând spre Slava lui Dumnezeu care a rânduit să fim până astăzi împreună. Dacă ar fi să rezumăm într-un cuvânt ziua de 17 aprilie, acel cuvânt ar fi ”tihnă” și nu avem decât un singur regret acela că această zi s-a scurs prea repede.
Cu ochi scânteietori, mai marele stranei ne-a spus: ”Vă rog eu frumos să nu renunțați la ceea ce faceți.” A fost unul din cele mai frumoase, complete și pătrunzătoare complimente care ni s-au adus vreodată și putem spune că dincolo de note, dicție, pronunție, emisie a sunetului ne-am atins scopul,  bucuroși fiind că am urcat nițel pe aripile frumoasei cântări psaltice. Ne rugăm Bunului Dumnezeu să ne dea putere măcar cât până acum să trecem toate piedicile din toate părțile, căci dacă ar fi după noi nu am renunța, dar sunt destui factori exteriori  în fața cărora nu putem rezista.
Cuvintele nu ne pot ajuta să exprimăm mulțumirea ce o datorăm  lui Dumnezeu pentru aceste daruri, cu atât mai mult că au venit într-un moment destul de greu al dăinuirii noastre. Fără false modestii, deocamdată nu suntem vrednici de dragostea și respectul ce ni-l poartă părintele protoiereu, și sperăm vreodată să răspundem pe măsură dragostei lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu