duminică, 12 septembrie 2010

12 septembrie 2010 - Duminica dinaintea înălţării Sfintei Cruci

Sat Agapia

„...revarsă-ţi mult îndurate Doamne, peste sufletul meu slab şi umilit

care se închină Ţie, bunătatea şi darul Tău şi iubire şi milă peste părinţii mei,

peste mai-marii mei şi peste toţi aceia care se ostenesc pentru mine

şi care m-au ajutat vreodată cu sfatul şi bunătatea lor.”

(Rugăciunea copiilor pentru părinţii lor)



Un bătrân spune că cel ce te învaţă întru cuvânt se numeşte părinte al tău, iar când acest gest vine de la catedră, profesoratul îşi culmină graniţele şi devine dăscălie. Astăzi, în ajun de nou an şcolar, am dorit să preţuim mai mult menirea unui profesor prin împreună slujirea cu părintele profesor Vasile Smău din parohia Agapia. Nu ne leagă doar faptul că părintele i-a fost diriginte în perioada seminarului doamnei profesoare Paula Cautiş, ci şi faptul că mulţumită lui şi altora, dânsa poate purta frâiele responsabilităţii acestui cor, în strană şi nu numai. Este un bine care i se întoarce părintelui în semn de mulţumire pentru respectul faţă de meseria sa, faţă de vieţile atâtor elevi, ce aveau nevoie de un model. Roata se întoarce şi iată că astăzi, suntem puşi în postura inversă, noi, membrii corului, să mulţumim „bunicilor”, pentru că le-au oferit dascălilor noştri modele de urmat. Surprinzându-l pe părintele prin prezenţa noastră acolo, sperăm că s-a bucurat cum şi noi am făcut-o de liturghisirea împreună. Cu toţii am simţit duhul marilor lavre monahale româneşti prin mulţimea de tineri, de copii din biserică, semn că părintele nu numai că nu şi-a pierdut din dar ci şi l-a întărit. Nădăjduim ca şi pe viitor să primească însutite răsplătiri pentru munca ce a depus-o la catedră, şi în pastoraţie de la toţi câţi s-au perindat prin băncile seminarului, sau prin tinda bisericii.



Un comentariu:

  1. Super tare site-ul adica e mult mai misto mai bine proportionat. Bv aluia care l-a facut.

    RăspundețiȘtergere