luni, 11 aprilie 2011

10 aprilie 2011 - Catedrala Arhiepiscopală Roman

Unul dintre cele mai grele examene pe care un dascăl îl poate avea este acela în care este chemat să-și împlinească vocația, adică împreună cu ucenicii săi trebuie să-și arate întreaga osteneală atât morală cât și profesională în fața lui Dumnezeu, în mijlocul unor oameni ce sunt receptivi în a gusta din Frumos.

Dumnezeu ne-a obiÈ™nuit, în sensul bun al cuvântului, să gustăm atât de Crăciun cât È™i de PaÈ™ti din împlinirea ce È›i-o oferă armonizarea unor tonalități psaltice cu o profundă cromatică a Catedralei Arhiepiscopale din Roman. La invitaÈ›ia PreasfinÈ›itului Ioachim Băcăoanul am liturghisit împreună în duminica în care o cinstim pe Maria Egipteanca È™i am întregit corurile „Laudamus” al Seminarului Teologic din Roman, „Ymnos” al proieriei din aceeaÈ™i localitate, precum È™i alte două grupuri psaltice descendente ale Seminarului Teologic „Sfântul Gheorghe” din Roman, respectiv „Melozii Romanului” È™i „Trisaghion” la concertul de cântări pascale ce a avut loc seara. ÃŽn mod special față de alte momente de similară părtășie am avut onoarea de a ne face ecourile auzite mai departe, prin prezenÈ›a radioului local IaÈ™i ce a transmis în timp real ambele evenimente.

Am ales să interpretăm „Să se îndrepteze”, cântarea ce concentrează cel mai profund duhul Liturghiei Darurilor mai înainte sfinÈ›ite, căci această slujbă ne este foarte dragă, râvnim mereu în cursul anului la bucuria de a o putea sluji, atunci când SfinÈ›ii PărinÈ›i au rânduit-o È™i anume numai în Postul Mare, seara. Alături de această cântare prin interpretarea doamnei profesoare Paula CautiÈ™ ne-am rugat la Dumnezeu să nu-È™i întoarcă faÈ›a de la noi în necăjirile ce adesea mai că ne doboară, È™i ne-am dorit să ne urcăm atât de sus în simÈ›ire cât să nu mai grăim multe cuvinte, ci doar unul cel mai profund È™i mai autentic „Aliluia”.

Dăm slavă lui Dumnezeu pentru darurile Sale și ne rugăm să nu ne lipsească de ele, oricât de îndepărtați ne-am simți de harul Său.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu